DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yiyecek ve İçecek Servisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 432
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yiyecek ve İçecek Servisi dersi ile Mutfak Sanatları ve Yönetimi programında üretilen ürünlerin servis kuralları çerçevesinde servis edilmesi konusunda bilgi ve becerilerin geliştirilmesini amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • genel servis tekniklerini açıklayabilir
  • masa düzeni kurma yöntemlerini karşılaştırabilir
  • müşterilerden sipariş almayı açıklayabilir
  • genel servis tiplerini tanımlayabilir
  • çorba, geridon, büfe ve kafeterya servisini açıklayabilir
  • içki servisini tanımlayabilir
Ders Tanımı Bu ders yiyecek ve içecek servisine girişi, servis ekipmanları bilgisi, yiyecek ve içecek servisleri için hazırlık, sipariş alma prosedürleri, Fransız, İngiliz, Amerikan ve Rus servis stillerini, servis sonrası işlemler, çorba, geridon, büfe ve kafeterya servislerini, ilişkili yöntem konularını içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Servis ve Tarihi Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional” chap.1 A historical overview of service, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 1-17.
2 Profesyonel Servis Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.2 The Professional Server, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 20-34.
3 İnsanların ihtiyaçlarının Daha Fazlasını vermek Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional” chap.3 Exceedig People’s Needs, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 36-43.
4 Servis Mise en Place Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional” chap.4 Service Mise en Place, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 46-68
5 Farklı Türlerde Servis Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.5, Service in Various Industry Segments, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 70-87.
6 Servis alanları ve Ekipmanları Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.6,Service areas and Equipment , (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 92-107.
7 Klasik Servis Türleri Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.7 Classic Service Style, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 110-123.
8 Klasik Servis Türleri Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.7 Classic Service Style, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 110-123.
9 Yemek servisi Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.8 Serving the Meal, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 126-148.
10 Bar ve İçecek Servisi Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.9 Bar and Beverage Service, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 152-185.
11 Bar ve İçecek Servisi Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.9 Bar and Beverage Service, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 152-185.
12 Serviste Yönetimin Rolü Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.10 , Management’s Role in Service (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 188-207.
13 Serviste Yönetimin Rolü Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.10 , Management’s Role in Service (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 188-207.
14 Sofra Adabı Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.11 , Table Etiquette (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 212-227
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional (2007), John Wiley & Sons,  Inc., ISBN-13 978-0-471-47578-1

Önerilen Okumalar/Materyaller İnternetteki ilgili makaleler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
30
    Toplam
139

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

X
5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

X
6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

 

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

X
9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

X
12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest